Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

JMIC busca cases de eventos para projeto internacional “Value of Meetings”

JMIC busca cases de eventos para projeto internacional “Value of Meetings”

A entidade internacional Joint Meetings Industry Council está lançando um programa para identificar e documentar cases de eventos que demonstrem o amplo impacto econômico do segmento MICE (Meeting, Incentives, Conferences and Exhibitions), muito além do turismo, abrangendo aspectos financeiros mas também profissionais, acadêmicos e o desenvolvimento local que os eventos geram. Para participar do Value of Meetings Case Study Project os interessados devem acessar www.themeetingsindustry.org/case-study-program. Os cases de eventos podem abranger desde eventos corporativos até congressos médicos, feiras e programas de incentivo.

Segundo o documento “como participar”, é um consenso no setor que ser capaz de demonstrar a extensão dos resultados é fundamental para comunicar o valor mais amplo da indústria dos eventos para governantes e sociedade. “No entanto, nunca houve um esforço coordenado para medir e documentar esses valores de formas que possam ser usados para advogar em nome da indústria”.

Para suprir esta necessidade o JMIC desenvolveu uma parceria com a University of Technology Sydney (UTS) para coordenar o projeto. A UTS inclusive pode oferecer apoio para identificar como os resultados podem ser medidos de forma que permitam a um evento se qualificar para o projeto.

A iniciativa do JMIC foi noticiada recentemente por International Meetings Review, que entrevistou o presidente da entidade, Joachim König, na IMEX Frankfurt, onde ocorreu a entrega do prêmio internacional JMIC Unity Award, vencido em 2016 pela diretora da Pires e Associados, Anita Pires.

Veja o vídeo do Value of Meetings Case Study Project

 




Artigo publicado em:
17/06/2016
Categorias:
Turismo
Tags:
, ,



Veja também:

Nenhum comentário

Deixe um comentário