Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Polos turísticos de PE terão plano de marketing com Prodetur

Polos turísticos de PE terão plano de marketing com Prodetur

Pires e Associados participa da elaboração do Plano de Marketing em consórcio com as empresas Iber-Geo Consulting e Chias Markerting. Veja notícia de Maria Izabel Reigada, publicada no Panrotas

Os três polos turísticos de Pernambuco inscritos no Programa de Desenvolvimento do Turismo, o Prodetur, vão ganhar planos de marketing turístico desenvolvidos pela Secretaria de Turiso do Estado. Ao todo, serão 23 localidades pernambucanas, reunidas nos três polos: Costa dos Arrecifes, Agreste e Vale do São Francisco. “A ideia é complementar as ações de promoção já empreendidas pela Empetur, a partir do desenho de um plano de marketing para cada destino turístico, considerando os níveis de desenvolvimento existentes e as ações já desenvolvidas”, diz o secretário de Turismo de Pernambuco, Romeu Baptista.

Com investimento de R$ 440 mil do Ministério do Turismo, o plano irá padronizar todas as ações de marketing do Estado, com o objetivo de aumentar a competitividade do destino e a visibilidade junto aos mercados-alvo, a partir da estruturação da imagem e de ações promocionais. Quem participa da elaboração do plano é o consórcio de empresas formado pela Pires e Associados, de Jeanine Pires, ex-presidente da Embratur e blogueira do Portal PANROTAS, e pelas empresas Iber-Geo Consulting e Chias Markerting. A previsão é de que o plano seja lançado ainda neste ano, em dezembro.

Entre os destinos do Polo Costa estão a capital pernambucana, Recife, Olinda, Iguarassu, no litoral norte, e Ipojuca, no litoral sul, além de Fernando de Noronha; no Polo Agreste há destinos como Bezerros, Gravatá e Caruaru; enquanto no Polo Vale do São Francisco estão incluídos destinos como Petrolina e Lagoa Grande.

Foto: Fernando de Noronha, por Ana Cotta (licença CC by)




Artigo publicado em:
01/10/2014
Categorias:
Turismo
Tags:
, ,



Veja também:

Nenhum comentário

Deixe um comentário