Blog - Página 30 de 53 - Pires Inteligência em Turismo
Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Blog

Temos no Brasil, além da diversidade natural, um adendo que agrega ao Turismo épocas preciosas de viagens domésticas: o calendário sazonal. Entramos no mês de junho e, inevitavelmente, os turistas e nós que trabalhamos no setor, logo o associamos às tradicionais festas juninas. E com efeito:...

O turismo latino-americano será cada vez feminino e voltado para experiências, proporcionadas principalmente pelo crescente uso da internet no planejamento das viagens. Esta é uma das tendências apontadas no "Relatório de Tendências 2017 Latin America", apresentado durante o World Travel Market (WTM), que aconteceu entre o...

Num período em que, em tempo, as práticas do setor estão voltadas ao desenvolvimento ecológico associado ao social e econômico, em que a indústria de viagens e turismo se associa à ciência em busca de aperfeiçoamento de métodos e no ano em que a Organização...

A Pires & Associados foi uma das empresas homenageadas na sessão solene pelos 40 anos da ABEOC Brasil (Associação Brasileira de Empresas de Eventos). [caption id="attachment_5797" align="alignnone" width="1024"] A diretora Juliana Pires recebeu homenagem da ABEOC em nome de Anita Pires.[/caption] A homenagem à ABEOC foi realizada no...

Falei recentemente aqui a respeito das pesquisas de Neuromarketing, a ciência que analisa, através de neurotecnologia e monitoramento de estímulos cerebrais, o comportamento dos consumidores, e sua atuação crescente na inteligência de mercado. Atuando no Turismo, foi divulgado um estudo da Descyfra, empresa especializada em desenvolvimento...

ptenesfr