Os millennials e as transformações no turismo - Pires Inteligência em Turismo
Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Os millennials e as transformações no turismo

Os millennials e as transformações no turismo

A geração nascida entre os anos 1980 e 2000 está provocando grandes transformações em diferentes segmentos econômicos e em especial no turismo.

Esta geração extremamente conectada em todos os sentidos motivou o crescimento da economia compartilhada. Os millennials comparam preços, pesquisam quase tudo na internet e buscam o melhor custo x benefícios em soluções práticas, ágeis, que ofereçam serviços e produtos econômicos, mas sem perder a qualidade.O Air Bnb é um grande exemplo.

Nesse momento em que as pessoas estão cada vez mais online, e quase não há separação entre a vida real e a internet, o comportamento no Turismo também vem se modificando, conforme revelou pesquisa feita pela Phocuswrigth. Em 2016, 35% das vendas totais no Turismo foram através do digital. A previsão é de que até 2020 essa penetração seja de 48%. Além disso, no compilado do mesmo ano, o online teve crescimento de 60% frente ao offline, com 20%. Ainda de acordo com a pesquisa, os millennials são os principais consumidores do mercado digital, representando 19% da população do Brasil, ou 38 milhões de pessoas.

Christina Kler, executiva focada em desenvolvimento de negócios, questiona em artigo no BrasilTuris Jornal como o turismo deve encarar esta geração millennials e se adaptar a ela. “Afinal, os millenials estão provocando sérias mudanças no mundo do turismo. E você? Vai continuar agindo da mesma forma?”




Artigo publicado em:
13/04/2017
Categorias:
Turismo
Tags:
, ,



Veja também:

Nenhum comentário

Deixe um comentário

ptenesfr