Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Turismo de negócios no Brasil fecha primeiro semestre com quase 15% de crescimento

Turismo de negócios no Brasil fecha primeiro semestre com quase 15% de crescimento

Na comparação com o mesmo período de 2018, as viagens de negócios no Brasil registraram aumento de 14,7% no primeiro semestre do ano. O resultado é considerado positivo por causa do clima de incerteza quanto à retomada dos investimentos no Brasil.

De acordo com a Abracorp (Associação Brasileira das Agências de Viagens Corporativas), nos primeiros seis meses de 2019 as vendas de passagens aéreas e rodoviárias, diárias de hotéis, locação de veículos e eventos de turismo corporativo somaram R$ 5,57 bilhões.

O segmento aéreo nacional, o maior no turismo corporativo brasileiro alcançou o percentual de 24,8%, totalizando R$ 2,23 bilhão em vendas totais. Já as vendas de bilhetes aéreos internacionais tiveram queda de 1,7%, para R$ 1,44 bilhão. Ao todo, foram emitidos 991,7 mil bilhetes aéreos na primeira metade do ano.

Na avaliação da Abracorp, o aumento nos preços das passagens aéreas é visto com preocupação porque inibiu o crescimento do turismo de negócios. Para o segundo semestre, conforme as empresas aéreas ampliem a oferta de voos, a expectativa é de que haja uma melhora e o turismo de negócio seja favorecido.




Artigo publicado em:
19/08/2019
Categorias:
Turismo
Tags:
, , ,



Veja também:

Nenhum comentário

Deixe um comentário

ptenesfr